12 стъпки за успешно стартиране на онлайн бизнес

Искате да стартирате онлайн бизнес, но не знаете от къде да започнете и кои стъпки да следвате? В тази статия подготвихме препоръки, които да ви помогнат за успешен старт на бизнес. 

Ако вече имате създаден бизнес, който е с физически обект, но тoй не присъства в онлайн пространството, информацията в статията, също ще ви бъде полезна. 

Стартирането на онлайн бизнес или изграждането на онлайн присъствие за вече създаден бизнес, може да изглежда трудна задача, но ако следвате насоките, които подготвихме за вас, ще бъдете улеснени и подготвени.

Ето и 12-те стъпки, които да следвате за успешен онлайн бизнес старт:

  1. Кои са вашите идеални клиенти?;
  2. Проучете конкуренцията;
  3. Изберете домейн име;
  4. Закупете хостинг план;
  5. Направете бранд идентичност за вашия бизнес
  6. Създайте уеб сайт за вашия бизнес
  7. Подгответе съдържание за вашия бизнес, което да качите на вашия уеб сайт;
  8. Подсигурете защита за вашите потребители;
  9. Регистрирайте бизнеса си в Google my business
  10.  Предложете няколко начина за плащане на вашите потребители;
  11.  Създайте имейл с вашия домейн;
  12.  Изградете онлайн маркетинг стратегия.

1. Кои са вашите идеални клиенти? 

Всеки бизнес е създаден, за да решава определен проблем или да задоволява конкретна нужда. Ако вече имате физически обект, в който продавате стоки или предлагате услуги, значи вече сте се срещали с ваши клиенти и ги познавате до някаква степен.

При новосформирана бизнес идея е необходимо в бизнес плана да опишете целевия пазар - той представлява сегментация на вашите идеални, потенциални клиенти, които са заинтересовани от вашия продукт или услуга.

 Започнете с демографските признаци - пол, възраст, професия, образование и град на местоживеене. След това обърнете внимание на психографски профил - къде прекарват времето си, какви са техните интереси и ценности. 

Най-важното е да сте наясно какъв проблем на целевата аудиторията решавате. 

Трябва да знаете, че доброто дефиниране на идеалните клиенти е едно от най–важните неща в бизнеса, независимо дали е онлайн или офлайн. Ако изпълните добре тази задача, то на по-късен етап маркетинг стратегията ви ще има налична информация, на която да се базира. 

За бизнесите, които вече са на пазара, но не са имали онлайн присъствие, ще бъде полезно да дефинират целевата си аудитория на база срещите си с тях във физическия обект. Това ще помогне по-лесно да ги открият онлайн. 

2.Проучете конкуренцията

Научете кои са вашите конкуренти и как те се позиционират онлайн. За да анализирате конкуренцията е важно да проучите следните неща: 

  • стойностното им предложение;
  • уеб сайтът;
  • комуникацията с потребителите онлайн;
  • описанието и позиционирането на продуктите във всеки един онлайн канал;
  • какви ключови думи използват за позициониране в търсачките;
  • рекламната им стратегия; 
  • промоционалните активности;
  • конкурентни ли са цените ми;
  • какви канали за позициониране използват - социални медии, форуми и др. 

Анализът на конкуренцията  ви дава информация, която помага за осмислянето на вашето конкурентно предимство. 

Отбележете какво вашите конкуренти правят добре и го надградете. За да бъдете успешни, е най-добре да измислите ново уникално предимство, което да предложите на потенциалните клиенти.

3.Изберете домейн име

Домейн името е наименованието на вашия бизнес, при въвеждането му в адресната лента на браузъра, потребителите достъпват до съдържанието на вашият уеб сайт. Чрез него потребителите ви откриват при търсене в интернет търсачките - Google, Yahoo, Bing и др. 

Ако в момента се чудите какво домейн име да изберете за вашия бъдещ бизнес онлайн, разгледайте нашата статия с препоръки за 7-те лесни стъпки за избор на домейн име

linkedin

За домейн име, може да използвате името на вашия бранд или вариации на него. Благодарение на нашата търсачка, можете да видите веднага свободните домейн имена

Тук е моментът да споменем, че можете да регистрирате домейн име без да сте регистрирали фирма. 

#Jumpсъветва

Ако тепърва ви предстои да учредите дружество, съветваме ви да се консултирате с юрист, който да ви насочи за вида дружество според вашите нужди.

4.Закупете хостинг план

Хостинг услугата осигурява съхранението на файлове и данни на вашия сайт. Преди да закупите услугата, трябва да прецените кой е подходящият хостинг план за вас. 

Следва да вземете предвид различните фактори, които определят точният план, който да изберете - колко трафик и системни ресурси като RAM памет и CPU ще ви трябват. 

Ако сте стартиращ и тепърва прохождащ бизнес, можете да изберете най-малкия план и впоследствие да го променяте според вашия растеж. 

Разгледайте нашето кратко ръководство за избор на хостинг план - Как да избереш най-подходящия  хостинг план

Закупуването на хостинг услуга е задължителен елемент, защото без него, сайтът ви няма как да бъде онлайн.

5.Направете бранд идентичност за вашия бизнес

Бранд идентичността е важна за вашия бизнес от гледна точка на предаване, на визуалната комуникация. Тя включва определянето на цветове, шрифтове, елементи, знаци, послания, които да бъдат типични, точно за вашия бизнес и благодарение на тях, да бъдете разпознаваеми в различните канали за комуникация. Изграждането на лого е един от първите елементи от бранд идентичността. 

Създавайки идентичност за вашия бранд, вие ще имате основите за дизайн на вашия сайт, рекламни банери за онлайн пространството и всякакви други рекламни материали. 

6.Създайте уеб сайт за вашия бизнес

Преди да създадете уеб сайт трябва да решите  дали той ще бъде custom - изработен от програмист, или ще използвате готова CMS платформа. 

Най-важното е да прецените каква информация искате да представите чрез уебсайта си. Сайтът може да бъде с различна структура в зависимост от крайната цел - информационен, онлайн магазин, имиджов и др. 

Също така е добре да помислите и дали искате вашият сайт да бъде динамичен или статичен. Прочетете нашето кратко ръководство за разликата между двата вида и как да изберете правилния за вас.

Готовата платформа или CMS платформа, е много по-лесна за управление. Предимствата й са, че позволява бързо редактиране, публикуване на ново съдържание, по-лесна е за поддръжка, предоставя възможност за добра оптимизация за търсачки и е доста по-евтина от персонализираните сайтовете. Най-често използваните CMS готови платформи са: WordPress, Magento, WooCommerce, Open Cart, Prestashop и др.

Повече за Open Cart платформата, можете да научите от помощната ни статия - Какво представлява OpenCart и как да го използвам.

WordPress е най-популярната CMS платформа и близо 60% от сайтовете по света са създадени на нея. Можете да закупите хостинг план, който е оптимизиран за WordPress сайтове, т.нар. WordPress Hosting. В случай, че нямате опит с платформата, разгледайте нашето ръководство - Как да си създадеш сайт с WordPress

За тези, които се нуждаят от хостинг за своя онлайн магазин, сме предвидили и съответната услуга с нужните параметри - eShop хостинг (хостинг за онлайн магазин).

7.Изградете съдържание за вашия онлайн сайт

При вече действащ бизнес, ще бъдете улеснени от гледна точка на съдържание за вашите продукти или услуги. Ако пък сте решили сайтът ви да бъде имиджов, сформираните мисия и визия, ще можете директно да предоставите като налична информация. Информацията на сайта можете да използвате за съдържание в социалните медии.При изграждането на онлайн магазин е добре да предвидите потребителската пътека на сайта. Потребителската пътека представлява стъпките, които потребителите следват, докато завършат своята поръчка. Тяхната пътека трябва да бъде максимално улеснена, за да не загубят интерес преди завършване на покупката. 

#Jumpсъветва

Инсталирайте приложения на вашия уеб сайт, които следят потребителското поведение, за да разберете точно кои страници посещават вашите потребители, къде прекарват най-много време на сайта и на коя стъпка се затрудняват. Такива приложения са HotJar, Microsoft Clarity или LeadFeeder.

8.Подсигурете защита за вашите потребители

Защитата на личните данни на вашите потребители е задължителна. Те трябва да знаят каква информация ви предоставят и за какво тя се използва. Поради този факт е задължително да създадете общи условия на уеб сайта, където това да бъде упоменато. Препоръчваме ви да се консултирате с юрист.

От гледна точка на хостинг услугата, тя включва предоставяне на SSL сертификат, който също помага за защита на данни. В статията какво е SSL сертификат ще научите повече.

В Jump.bg екипът ни от професионалисти с грижа създават и подобряват постоянно мрежата, за да бъде защитена от хакерски атаки, а вие да бъдете спокойни, че вашият уеб сайт е на сигурен и надежден сървър.

9.Регистрирайте бизнеса си в Google my business

Регистрацията в Google my business ви носи множество предимства. Предоставя информация за вашия физически адрес, контакти, работно време, продукти или услуги, оценка от клиенти и др. Ето как се визуализира информацията за вашия бизнес в google, след направена регистрация и въведена информация:

Преди да създадете профил в Google my business е необходимо да направите регистрация в gmail.com. След това от gmail, ще ви предоставят поща. С тази поща е необходимо да се регистрирате в google my business. Регистрацията става лесно и удобно, а и е напълно безплатна.

10.Предложете няколко начина за плащане на вашите потребител

Традиционно в България, за разлика от други региони, наложеният платеж е сред основните методи за плащане. Препоръчваме ви да включите и онлайн плащане, което се предпочита все повече от потребителите. Ако решите да го направите, то трябва да изберете платежна система, която да използвате. Преди да вземете решение коя система да използвате, вижте различните такси за услугата и обслужването на клиентите. Има различни фирми, които предлагат тази услуга като Paysera, MyPos, 2Checkout, ePay и др.

11.Създайте имейл с вашия домейн

Създаването на имейл с вашето домейн име става чрез панела за управление на хостинг услугата, който в Jump.bg e cPanel. Създавайки служебен имейл с вашето домейн име, увеличавате доверието на клиентите ви към вашия бизнес. 

От гледна точка на ежедневна работа, бизнес имейлът ще бъде достъпен за вас по всяко едно време. Благодарение на нашия cPanel имате възможността да управлявате служебните си имейли, когато пожелаете.  

В помощната ни статия можете да научите повече за създаването и управляването на електронна поща в cPanel.

12.Изградете онлайн маркетинг стратегия

Маркетинг стратегията е важна за вашия бизнес за налагане на пазара, достигане до потенциални клиенти, оптимизиране на разходите и увеличаването на продажбите. 

Важно е да знаете къде потенциалните клиенти могат да ви открият, как взимат решение за покупка и къде търсят вашите продукти. Направете план, който да включва бюджет за реклама, канали за комуникация, процес за продажба, съдържание за различните канали и ключови фактори за успех.

Ако желаете вашият бизнес да премине онлайн, разберете повече за възможностите, които предлага .eu домейна и се качете на европейската сцена, като прочетете статията ни - 3+1 причини защо да си вземете .eu домейн за вашия бизнес.

Надяваме се, че успяхме да ви помогнем с препоръчаните от нас 12 стъпки как да стартирате онлайн бизнес. Не се колебайте, ако имате въпроси свързани с хостинг услугите и домейн имената, да се обърнете към нашия екип от професионалисти на имейл support@jump.bg. Ние сме на разположение 24/7 за вас.

Абонирай се за нашия бюлетин и получавай актуални новини и специални промо оферти

Статия от Bojidara Tsoncheva

Божидара с размах владее performance маркетинга и анализите в Google Analytics. Споделя, че писането е нейната страст от дете, а дигиталния маркетинг втора любов, в която се влюбва преди няколко години. Благодарение на нея, потребителите на Jump.bg, ще получават винаги актуална и полезна информация в блога, подбрана с грижа и внимание от нея. Извън работната среда, ще я видите да чете стихосбирки и да споделя моменти с любимите си приятели.

Социални мрежи:
Още статии от автора

Абонирай се за нашия бюлетин

С абонамента си получаваш повече актуални новини и нашите специални промо оферти

С натискането на бутона "Абониране", вие се съгласявате предоставените от вас лични данни да се обработват за целите на абонамента спрямо нашата Политика за поверителност.