Как да оптимизирате вашето SEO за Google търсачката

Sofia Petrova

В дигиталната ера, в която живеем, е от ключово значение вашият уеб сайт да се класира на челните позиции при търсения и показване на резултати в Google, Yahoo или Bing. Факторите, които определят подреждането на сайтове, са комплексни, като огромна тежест заемат оптимизацията на сайта и броят ключови думи, които имате на него. SEO (Search Engine Optimization) е важно звено, в което да насочите маркетинговите си усилия, защото колкото по-предни места заемате при търсения, толкова по-високи са шансовете потребител да посети вашия сайт и да закупи продукт именно от вас. Когато потенциалните клиенти търсят конкретно нещо в Интернет търсачките, означава, че те вече са взели решение да направят покупка. Въпросът е дали вие ще бъдете първият им избор и дали ще им предоставите цялата нужда информация, която да съкрати пътя от взетото решение до направената поръчка. Това изцяло зависи от вашето SEO. 

В днешната статия ще обърнем внимание на основните начини, с които можете да подобрите SEO оптимизацията на вашия WordPress сайт.

Ако се интересувате от SEO оптимизация, но все още нямате сайт на WordPress, разгледайте нашето ръководство: Как да си създадеш сайт с WordPress в няколко лесни стъпки

Класирането на вашия сайт сред първите резултати зависи и от скоростта, с която се зарежда съдържанието ви. От Jump.bg предлагаме оптимизиран хостинг за WordPress сайтове с инсталиран LiteSpeed уеб сървър, който ще ви помогне да имате светкавична скорост. 

Ето и кои са начините, с които да подобрите вашето SEO, ако имате WordPress сайт: 

Какво представлява SEO (Search Engine Optimization)

SEO (оптимизация за търсачка) е процес за увеличаване на безплатния органичен трафик с подобряване на класирането и видимостта в интернет търсачките като Google, Yahoo, Bing. Най-популярната търсачка е Google, но не подценявайте силата на останалите нейни конкуренти. Колкото повече усилия сте вложили в сайта си, толкова по-напред ще се показвате в резултатите. При търсения на потребители най-често първите резултати ще бъдат с надпис - “Ad”, но това не трябва да ви притеснява. Google разви своя рекламна платформа, която се нарича Google Ads (реклами при търсения в Google по ключова дума, която струва определена стойност и се заплаща на клик - т.н. PPC - Pay-per-click реклами). 

Защо SEO оптимизацията е важна?

При оптимизиран WordPress сайт, в който е качена пълна и достоверна информация за вашите продукти и услуги, вероятността да достигнете до хората по органичен път, когато те търсят активно информация в областта, в която се развивате, е огромна. Това е и причината да са създадени блоговете, защото в тях брандовете доставят полезно и интересно съдържание за потребителите, образоват ги на теми, които ги вълнуват и скъсяват пътя за покупка. Трафикът, който идва от директни влизания на потребител на вашия сайт, се нарича “органичен”- вие го получавате напълно безплатно, без да се налага да плащате на Google за реклами или на Facebook за допълнителен трафик. Важно е да следите в Google Analytics какъв е процентът на органичния ви трафик в сайта, защото ще знаете, че тези потребители сте ги спечилили с качествена информация, както и че сте увеличили доверието си в тях. 

Всеки един бизнес, който има изграден уеб сайт, трябва да обърне специално внимание на своето SEO представяне, защото иначе ще даде преднина на конкуренцията и може да загуби ключови клиенти. 

.

Кои са начините за оптимизиране на вашето SEO на WordPress сайт  

  1. Проверете настройките за видимостта на сайта 

WordPress ви дава възможност да скриете сайта си от индексиращите машини на Интернет търсачките. Това са ботове, които обхождат всекидневно сайтовете, за да сканират съдържанието, което публикувате, и да го регистрират, за да се появява при търсения от потребители. Тази възможност се използва, ако правите промени по сайта си, обновявате или му правите настройки и не желаете да бъде индексиран от машините, докато не приключите с тях. 

Можете да откриете тази настройка в “Настройки” и след това в “Четене”.

Проверете за всеки случай дали отметката не е натисната. Може да сте пропуснали да я махнете, ако сте извършвали промени, и това да попречи на вашето представяне в Google. 

  1. Променете вашите Постоянни връзки ( Permalinks )

Постоянната връзка представлява вашият URL адрес или връзка към специфичен пост, страница или блога на уеб сайта. Те посочват каква е вашата страница или блог ( в URL), за да знаят потребителите към какво съдържание ги насочвате. Трябва да промените вашите постоянни връзки. По този начин не само ще подобрите потребителското изживяване, но и вашето SEO. Търсачките разчитат “постоянните връзки” (Permalinks), за да определят дали вашият сайт има това съдържание, което потребителите търсят.

Например: Ако вие държите ресторант и имате добавени специални рецепти във вашия сайт и създадете страница за тях, постоянна връзка би изглеждала така:

http://www.myrestaurant.com/special-recipes

За да имате точни и ясни постоянни връзки (permalinks) за вашето съдържание на сайта ви, трябва да ги промените. Отидете във вашия WordPress панел, кликнете на Настройки и след това на Постоянни връзки и след това маркирайте Име на публикация.

След това кликнете на Запазване по-долу и сте готови с тази настройка.

  1. Етикети и Категории

Етикети и Категориите ви позволяват да разделите вашите страници и блог постове в специфични групи. Това подобрява вашето SEO, защото позволява на търсачките да разберат структурата на уеб сайта и самото съдържанието в него.

Чрез етикетите и категориите на сайта ще подобрите изживяването на потребители на вашия сайт. Колкото повече време прекарват, толкова по-добър сигнал давате на Google, че доставяте интересно съдържание на посетителите. Освен това много по-бързо и лесно те ще намират съдържанието, което искат да видят. 

Етикети 

Етикетите са ключовите думи, които можете да използвате, за да опишете за какво е конкретната страница или публикация.

Например, ако става въпрос за ресторант - таговете на една от вашите страници може да включва “обедно меню”, “напитки”, “вечеря” и т.н.

За добавянето на нов етикет или виждането на настоящи такива, отидете в WordPress таблото и кликнете върху “Публикации” и след това “Етикети”.

Тук можете да прегледате настоящите или да добавите нов етикет от синия бутон “Нов етикет

Категории

Категориите са предназначени за начина, по който групирате вашите публикации и страници. Връщаме се към ресторанта - вашите категории на сайта може да включват: “меню”, “галерия”, “напитки”, “резервации” и др.

За да създадете категория, отидете в меню “Публикации” и  кликнете на “Категории”. В тази секция можете да видите всички категории и да публикувате нови.

4. Изберете правилния SEO плъгин

WordPress плъгините повишават функционалността на вашия уеб сайт с добавянето на функции, които по принцип не вървят със стандартния софтуер. Има хиляди налични приставки, като някои от тях могат да подобрят вашето SEO. Ако не сте запознати кой от всички плъгини да имплементирате в сайта, ние ще ви дадем някой насоки кои точно да изберете. 

Ако искате да научите повече за подходящите WordPress плъгини, прочете статията за топ 10 WordPress плъгини и инструменти необходими за всеки сайт през 2022 година 

SEO плъгини като Yoas SEO, ALL in One SEO Pack и SmartCrawl Pro предлагат опции, които ви помагат да изградите вашия XML sitemaps (картата на вашия сайт, която съдържа всички важни страници за вашия уеб сайт), етикети и категории, оптимизират вашите заглавия и съдържанието с използването на ключови фрази и ключови думи, контролират breadcrumbs-овете.  

5. Вътрешни линкове 

Ако имате блог на вашия уеб сайт е чудесна идея да слагате линкове в публикациите, които качвате, за да препращате потребителите и на други страници. По този начин увеличавате времето, което те прекарват на вашия уеб сайт, както и доверието към вас. Вътрешните линкове са сигнал за търсачките, че споделяте разнообразно и интересно съдържание. Нашият съвет е да не прекалявате с тях, защото можете да бъдете наказани, а да ги използвате, когато имате какво да подчертаете по темата.

6. Оптимизирайте изображенията 

Много собственици на сайтове подценяват силата, която имат изображенията за класирането на по-предни позиции. Винаги, когато качвате изображение в WordPress, не пропускайте да напишете Alt-Text (Алтернативен текст - описателен текст, който придружава вашите снимки с ключови думи, които насочват съдържанието и дават сигнал на Google какво е то и как да бъде класирано). При пълно описание на вашите снимки, когато други потребители търсят съдържание в търсачките и отидат да разглеждат снимки в категорията, в която оперирате, шансът вашето изображение да се покаже е много висок. 

7. SSL сертификат

Защитата на уеб сайта е от ключово значение за неговото класиране при търсения. При добавянето на SSL сертификат вие защитавате както себе си от хакерски атаки, така и вашите потребители, когато посетят вашия сайт. От Jump.bg предлагаме неограничен брой безплатни SSL сертификати от Let’s Encrypt с всеки споделен хостинг план. 

Надяваме се, че успяхме да ви разкажем за основните начини, с които да подобрите SEO представянето на вашия WordPress сайт. Сигурни сме, че ако си направите един check-list с тях и не ги пропускате, представянето ви и органичният ви трафик ще се повишат. 

Ако имате нужда от хостинг услуги за вашия WordPress сайт или искате да си създадете такъв, не се колебайте да се свържете с нашия екип за експертна консултация на sales@jump.bg

Статия от Sofia Petrova

Макар да е едно от новите попълнения в екипа ни, вече знаем колко упорита и всестранно развита личност всъщност е Софи. Обича маркетинга, обожава книгите и не пропуска възможност да научи нещо ново, което да я направи още по-добра в работата. Софи се грижи за създаването на полезно за вас съдържание и ни помага да достигнем до още потребители и бизнеси, които имат нужда от нашите услуги. Разчитаме на нея, за да направим Jump.bg любим бранд и предпочитан партньор за собствениците на уеб сайтове и онлайн магазини в България.

Социални мрежи:
Още статии от автора

Абонирайте се за нашия бюлетин